Brez motorja na moto sailorju pač ne gre!

Čiščenje Perkins 4107

V začetku maja smo se privlekli na naš novi vez v marino Lošinj. Sedaj se je pričela akcija, da popravimo motor do pričetka dopusta. Simptomi na motorju so bili sledeči, pena v hladilni tekočini in cukanje motorja. Za prvi simptom smo vedeli, da gre glava na brušenje, menjava tesnil in gasa. Za drugi simptom smo pa predvidevali, da nekje vleče "fovš" zrak. 

Najprej cigumigu z glavo. Kemal oziroma Damir odmontira glavo, hladilnik itd. Vse očistijo in pošljejo glavo na brušenje na Reko. Vmes naročim nove ventile in vse potrebno. Čas beži, in dopust je vse bljižji. Nekje zadaj daleč v malih možganih se mi svetlika, da bo letos bolj klavrno vse skupaj. Kot zakleto mi javijo iz marine, da je glava počena. Perkinskova glava je počila! Perkins je znan po tem, da izdeluje zelo robustne motorje, ki zdržijo in trajajo in trajajo. Prav spomnil sem se na reklamo za Duracelove baterije :)

Uf, kaj sedaj...sezona je pred vrati. Hm, nič se zmenim z loklanim mehanikom, da pripeljem motor, ki ga imam v Ljubljani na razstavljanje in bomo odmontirali glavo. Predno poberem motor iz kletnih prostorov v centru Ljubljane, vidim nek del podoben glavi, ovit v cunjo. Ja ni hudič, da je to glava..in res kompletna glava z ventili in vsem potrebnim. Poberem vse skupaj in že letim do mehanika. Ventili so prišli iz Velike Britanije in vse skupaj pošljemo mojstru, da uredi, zmontira nove ventile in brusi glavo. 

Dopust je vse bljižje, uf težka bo...pripeljem glavo v marino k serviserju in naivno vprašam, kdaj bo montaža, odgovora nočete vedeti. Dejstvo je, da smo motor zagnali septembra. Vmes je bila sezona.

Torej, na motorju smo zamenjali, glavo, ventile, vsa tesnila in zadeva deluje. Ostalo je samo še cukanje motorja. Ta delček zgodbe je bolj v moji domeni. Namreč Damir je testrial in pravi da motor dela bp. Peljeva barko na testno vožnjo in tu se je pokazala napaka. Zadeva pod obremenitvijo nabija vrtljaje. Prične se razdiranje vse do visoko tlačne črpalke. Ugotovim, da je mehanska pumpica zelo dotrajana, bolj natačno na sesalnem delu je težava. Navoji so bili do dobra pobrani. Pedeset let stara barka in to je povsem normalno.

Sreča v nesreči je bila ta, da je predhodni lastnik pustil veliko rezervnih delov in med drugim tudi to mehansko pumpico. Takoj jo z Vidom zmontirava in poglej ga zlomka deluje. Pričnem še kolobocije okrog tankov. Batoo ima dva tanka in dva ventila. Ventil iz desnega tanka je ok, drugi ventil je pa starosta. In znotraj vsa nesnaga iz levega tanka.

large_ventil_levag_tanka.jpg

Levi tank je bil predhodno očiščen, ventila pa nismo očistili. Nakup novega ventila sledi, saj je to vrtenje 50 let starega ventila prava olimpijska disciplina. Motor sem testiral s priklop na desni tank, brez separatorja vode in zadeva deluje kot je treba. 

 
00:00