Jadralni razred 470

Rojstvo jadrnice 470 sega v leto 1963, ko si je Francoz Andre Cornu zamislil hitro jadrnico, narejeno iz steklenih vlaken, ki omogoča glisiranje in posadki predstavlja izziv in užitek. Jadrnica naj bi tako zadovoljila stare in mlade, velike in malo manjše, lahke in malo težje jadralce ter poleg moškega dela tudi predstavnice ženskega spola.

 
Leta 1969 so razredu priznali mednarodni status, leta 1976 pa je razred 470 postal olimpijska disciplina. Sprva le v domeni moških, na olimpijadi leta 1988 v Seulu pa so prvič ločeno nastopila tudi dekleta. Jadrnica 470 Jadrnica razreda 470 ali samo “sedemdeset” kot jo ljubkovalno imenuje večina jadralcev, je opremljena z glavnim jadrom, flokom in špinakerjem, lažje upravljanje ter izenačevanje sile vetra pa ji omogoča trapez. Trapez je jeklena pletenica, ki je vpeta v jambor v višini vpetja pripon, ter tudi pas, ki si ga flokist pritrdi okoli boka. Jadranje s 470 v rekreativnih pogojih je popoln užitek, ki zahteva nekaj spretnosti in uigravanja posadke, vožnja na tekmovalnem nivoju pa predstavlja skupek tehnič nih, taktičnih in drugih vrlin. Majhne razlike v hitrostih in samem načinu vožnje posameznega krmarja ter dokaj velike flote jadrnic dodajo jadranju v razredu 470 dodaten čar. Za jadranje s 470 ne potrebujete posebnega znanja in moči. Dovolj bo že malo boljša fizična kondicija, ki jo boste pridobili s samim jadranjem ali predhodnimi treningi v fitnesu. Idealna skupna teža tekmovalne posadke je med 120 in 140 kg, kar je idealno tako za moške kot za ženske posadke. Tekmujejo pa tudi jadralci, ki so pod idealno težo ali nad njo. Z nastavitvami jamborja in jader je 470 prilagodljiva skoraj vsem željam in zahtevam jadralcev. Vpetje jamborja lahko spreminjamo z napetostjo ter dolžino stranskih in prednje pripone, dolžino in globino križev ter pozicijo jamborja v peti. Med samim jadranjem uporabljamo še “kunje”, zagozde, ki jambor zravnajo, ali pa pustijo, da se le-ta ukrivi. Vse to nam omogoča skoraj nešteto nastavitev jamborja, ki nam nato skupaj z nastavitvami jader omogočajo idealno jadranje v vetru do 25 vozlov, tekmovalci z veliko treninga in znanja pa jadrajo tja do 35 vozlov vetra.
 
vrsta: dvosed
teža trupa:  120 kg
nosilnost: 110-145 kg
površina jader:
glavno jadro: 9.12 m2
genova: 3.58 m2
spinaker: 13 m2
dolžina trupa:  4.7 m
širina trupa: 1.7 m