Zgodba ima dolgo brado. Perkins na Batoo-ju ima že 7000 ur delovanja. Star je čez 50 let in zahteva svojo pozornost. Na 100 ur delovanja je potrebno zamenjati 4.7 l mineralnega olja in to je največ kar zahteva. V času korone je bil Batoo osamljen in ob neuporabi plovila se kaj kmalu začnejo pojavljati težave.
Najprej mi jo je zagodel tako, da je počila glava motorja. Glavo smo zamenjali in motor je deloval, vendar za dovod goriva do motorja je mehanik uporabljal kantico z nafto. V praksi pomeni, da je naredil obvod mimo vseh spojev, filtrov in ventilov. Hudič je vedno skrit v malenkostih. Perkins 4107 in njegov starejši brat 4108 sta zelo občutljiva na zrak v sistemu za dovod goriva. Po lastnih izkušnjah je že nekaj zračnih mehurčkov zelo problematično!
Odisejada, ki se je končala s celotno zamenjavo vseh vitalnih delov se je pričela z zamenjavo mehanske črpalke za gorivo. Za to črpalko sem prvič izvedel, ko sem gledal mehaniku pod prste, kakšna čudesa ustvarja na motorju. S svojo zalogo znanja sem bil prepričan, da je zagotovo crknila črpalka. Res, po 50 letih uporabe so se uničili navoji za pritrjevanje dovodnih in odvodnih cevi. Na spletni strani, ki je znana po celem svetu "parts4engine.com" sem naročil novo črpalko. Trajalo je kar nekaj časa in v novembru sem jo le dobil, poleg ostale krame. Ob odhodu VB iz EU območja je potrebno plačati tudi carino. No, tukaj bom pa naročal, le če bo nujno. Poglej ga zlomka, najdem podjetje v Škofji loki, ki ima zastopstvo za Perkins (Tehnodisel d.o.o.).
Vmes že sledi zamenjava pumpice in jasno nič bolje. Sam sebi sem si rekel, "ja ne more biti tudi ta pumpica zanič, saj je nova", problem zračnih mehurčkov je ostajal. Kakor koli sem pumpal tisto ročko na pumpici, vedno so se pojavljali zračni mehurčki v filtru. Preventivno sem naročil še dodatno pumpico, da imam na barki zalogo ob morebitni težavi. Zmontiram drugo pumpico in simptomi enaki.
Čez 14 dni skupaj z Vidom zamenjava vse tesnilne gumice na spojih in motor nama uspe vžgati. Deluje vendar ni 100%, vrtljaji motorja se nekontrolirano dvigajo in spuščajo, kar je znak da problem ni še povsem odpravljen. Sledi zimsko spanje in v mesecu marcu sem barko dvignil iz vode ter opravil vse potrebno okrog podvodnega dela. Naredimo tesno vožnjo, skupaj z mehanikom motor dela. Ok to je to.
Po mesecu dni pridem na barko, seveda ni vžgal, ker sem imel že rahlo vsega dovolj sem zmontiral dodatno ročno pumpico, ki mi omogoča lažje odzračevanje sistema. Odzračim in zadeva deluje. Peljemo se po Lošinjskem akvatoriju gor in dol in vse ok. Vmes sem še zamenjal naftni filter po letu dni je dobro, da se ga zamenja.
Za prvomajske počitnice motor po 14 dneh neuporabe vžge skoraj iz prve. Dobro smo na dobri poti. Mi seveda uživamo jadramo mene je pa matral motor. Namreč pri 12 tonski barki je motor pri pristajanju zelo pomembne. Kot naročeno sem ga testiral med jadranjem, torej barko smo nagnili in vžgal sem motor. Malce je pokašljal in je komaj vžgal. Ok, torej zrak je v sistemu in se vozi po ceveh gor in dol!
V dobrih treh mesecih popravil sem postal pravi strokovnjak za odzračevanje. Trajalo je dobrih 5 min in motor je vžgal takoj. Predzadnji dan počitnic smo ga bandali na Unijah in ob povratku nam je motor crknil. Vzrok je bil nagib brake. Jadrali smo med v kanalu med Unijami in Srakanah, pihala je lepa burja, brez vala. Na koncu Unij je burja padla želim vžgati in nič.
Z Vidom spet pametujeva v marini, kaj je sedaj narobe? Sum se je prestavil na dovod goriva od motorja stran. nekje od cevi iz tanka in do separatorja vode. Ugotovim, da separator vode ima oddušnika za odzračevanje. Postavljen je na najvišjo točko in ni variant, da spraviš zrak ven, če nimaš oddušnika.
Naročim nov separator vode in to takšnega da ima oddušnik za zrak. Separatorji vode so od cenovnega razpona 30€ - 200€ in več. Odločim se za takšnega, da je najbolj razširjen. S tem ne bom imel težav ob nakupovanju filtrov in ostalih zadev.
Tokrat sem se odločil, da potrebujem strokovno pomoč. Mehanik Aleš, s katerim se poznava nekaj časa je bil prava izbira.
Na motorju sva najprej naredila bojni plan. Pregledala sva kaj vse je potrebno zamenjati za zamenjavo separatorja vode. Po trgovinah kupiva vse potrebno, nekaj je bilo tudi improvizacije kot vedno na barki. V parih urah urediva nov separator vode, zmenjava sekundarni filter za gorivo, ki je bil star točno 50 let. Odklopiva velik filter za gorivo, ki je bil montiran dodatno. Namreč Gary, ki je bil lastnik te barke ni očistil levega tanka za gorivo. V tanku je bilo polno smeti in gošče od stare nafte. Zadevo popoldne dokončava in zaženeva motor. Motor deluje 15 min in spet crkne. Pa kaj hudiča je narobe?
Evo in sedaj bistvo zgodbe! Proklete stare bakrene cevi. Iz tanka so potekale stare bakrene cevi in spoji so bili v "moškem spolnem organu". Aleš se jih je samo dotaknil s 13 ključem že so bili v prostem teku. Vse pri vijači kot je treba čez 5 min vse je bilo spet prosto. Odločitev pade v petek zjutraj vrževa vse bakrene cevi ven in jih zamenjava z novimi gumijastimi.
Dobro uro dela v petek zjutraj in zadeva je stekla kot po maslu. Motor vžge takoj. Namreč sedaj je dovolj pritiska v sistemu za gorivo in zadeva deluje.
Ultimativni test bo po tednu dni, ko bom na barki in jo vžgal.
Zgodba ima dolgo brado. Perkins na Batoo-ju ima že 7000 ur delovanja. Star je čez 50 let in zahteva svojo pozornost. Na 100 ur delovanja je potrebno zamenjati 4.7 l mineralnega olja in to je največ kar zahteva. V času korone je bil Batoo osamljen in ob neuporabi plovila se kaj kmalu začnejo pojavljati težave.
Najprej mi jo je zagodel tako, da je počila glava motorja. Glavo smo zamenjali in motor je deloval, vendar za dovod goriva do motorja je mehanik uporabljal kantico z nafto. V praksi pomeni, da je naredil obvod mimo vseh spojev, filtrov in ventilov. Hudič je vedno skrit v malenkostih. Perkins 4107 in njegov starejši brat 4108 sta zelo občutljiva na zrak v sistemu za dovod goriva. Po lastnih izkušnjah je že nekaj zračnih mehurčkov zelo problematično!
Odisejada, ki se je končala s celotno zamenjavo vseh vitalnih delov se je pričela z zamenjavo mehanske črpalke za gorivo. Za to črpalko sem prvič izvedel, ko sem gledal mehaniku pod prste, kakšna čudesa ustvarja na motorju. S svojo zalogo znanja sem bil prepričan, da je zagotovo crknila črpalka. Res, po 50 letih uporabe so se uničili navoji za pritrjevanje dovodnih in odvodnih cevi. Na spletni strani, ki je znana po celem svetu "parts4engine.com" sem naročil novo črpalko. Trajalo je kar nekaj časa in v novembru sem jo le dobil, poleg ostale krame. Ob odhodu VB iz EU območja je potrebno plačati tudi carino. No, tukaj bom pa naročal, le če bo nujno. Poglej ga zlomka, najdem podjetje v Škofji loki, ki ima zastopstvo za Perkins (Tehnodisel d.o.o.).
Vmes že sledi zamenjava pumpice in jasno nič bolje. Sam sebi sem si rekel, "ja ne more biti tudi ta pumpica zanič, saj je nova", problem zračnih mehurčkov je ostajal. Kakor koli sem pumpal tisto ročko na pumpici, vedno so se pojavljali zračni mehurčki v filtru. Preventivno sem naročil še dodatno pumpico, da imam na barki zalogo ob morebitni težavi. Zmontiram drugo pumpico in simptomi enaki.
Čez 14 dni skupaj z Vidom zamenjava vse tesnilne gumice na spojih in motor nama uspe vžgati. Deluje vendar ni 100%, vrtljaji motorja se nekontrolirano dvigajo in spuščajo, kar je znak da problem ni še povsem odpravljen. Sledi zimsko spanje in v mesecu marcu sem barko dvignil iz vode ter opravil vse potrebno okrog podvodnega dela. Naredimo tesno vožnjo, skupaj z mehanikom motor dela. Ok to je to.
Po mesecu dni pridem na barko, seveda ni vžgal, ker sem imel že rahlo vsega dovolj sem zmontiral dodatno ročno pumpico, ki mi omogoča lažje odzračevanje sistema. Odzračim in zadeva deluje. Peljemo se po Lošinjskem akvatoriju gor in dol in vse ok. Vmes sem še zamenjal naftni filter po letu dni je dobro, da se ga zamenja.
Za prvomajske počitnice motor po 14 dneh neuporabe vžge skoraj iz prve. Dobro smo na dobri poti. Mi seveda uživamo jadramo mene je pa matral motor. Namreč pri 12 tonski barki je motor pri pristajanju zelo pomembne. Kot naročeno sem ga testiral med jadranjem, torej barko smo nagnili in vžgal sem motor. Malce je pokašljal in je komaj vžgal. Ok, torej zrak je v sistemu in se vozi po ceveh gor in dol!
V dobrih treh mesecih popravil sem postal pravi strokovnjak za odzračevanje. Trajalo je dobrih 5 min in motor je vžgal takoj. Predzadnji dan počitnic smo ga bandali na Unijah in ob povratku nam je motor crknil. Vzrok je bil nagib brake. Jadrali smo med v kanalu med Unijami in Srakanah, pihala je lepa burja, brez vala. Na koncu Unij je burja padla želim vžgati in nič.
Z Vidom spet pametujeva v marini, kaj je sedaj narobe? Sum se je prestavil na dovod goriva od motorja stran. nekje od cevi iz tanka in do separatorja vode. Ugotovim, da separator vode ima oddušnika za odzračevanje. Postavljen je na najvišjo točko in ni variant, da spraviš zrak ven, če nimaš oddušnika.
Naročim nov separator vode in to takšnega da ima oddušnik za zrak. Separatorji vode so od cenovnega razpona 30€ - 200€ in več. Odločim se za takšnega, da je najbolj razširjen. S tem ne bom imel težav ob nakupovanju filtrov in ostalih zadev.
Tokrat sem se odločil, da potrebujem strokovno pomoč. Mehanik Aleš, s katerim se poznava nekaj časa je bil prava izbira.
Na motorju sva najprej naredila bojni plan. Pregledala sva kaj vse je potrebno zamenjati za zamenjavo separatorja vode. Po trgovinah kupiva vse potrebno, nekaj je bilo tudi improvizacije kot vedno na barki. V parih urah urediva nov separator vode, zmenjava sekundarni filter za gorivo, ki je bil star točno 50 let. Odklopiva velik filter za gorivo, ki je bil montiran dodatno. Namreč Gary, ki je bil lastnik te barke ni očistil levega tanka za gorivo. V tanku je bilo polno smeti in gošče od stare nafte. Zadevo popoldne dokončava in zaženeva motor. Motor deluje 15 min in spet crkne. Pa kaj hudiča je narobe?
Evo in sedaj bistvo zgodbe! Proklete stare bakrene cevi. Iz tanka so potekale stare bakrene cevi in spoji so bili v "moškem spolnem organu". Aleš se jih je samo dotaknil s 13 ključem že so bili v prostem teku. Vse pri vijači kot je treba čez 5 min vse je bilo spet prosto. Odločitev pade v petek zjutraj vrževa vse bakrene cevi ven in jih zamenjava z novimi gumijastimi.
Dobro uro dela v petek zjutraj in zadeva je stekla kot po maslu. Motor vžge takoj. Namreč sedaj je dovolj pritiska v sistemu za gorivo in zadeva deluje.
Ultimativni test bo po tednu dni, ko bom na barki in jo vžgal.