Skip to navigation
Skip to main content
Jadralni klub NEPTUN
Jadranje sem ter tja, morda pa kdaj tudi čez lužo.
Domov
Za člane
Vreme
Galerija
Dnevnik plovbe
Dogodki
Kontakt
Humor
Nahajate se tukaj
Domov
»
Dnevnik plovbe
»
Batoo
» 2. dan Premuda - Dugi otok
2. dan Premuda - Dugi otok
Plovba:
BATOO
Datum:
nedelja, Julij 14, 2024
Prepluta pot:
21 NM
Povprečna hitrost:
4.40 vozla
Jadranje:
0 ur
Motor:
5 ur
Vreme:
Sonce
Stanje morja:
gladko
Stanje vetra:
lahen vetrič
nazaj
vse
naprej
Premik iz sidrišča pred mestom Kali na Premudi smo opravili zgodaj zjutraj. Posadka se je na fin način uprla moji ideji izleta na jug jadrana. Vice admiral mi je na ženski način razložil, da je za vse dosti bolje da na začetku malce lenarimo, preplujemo manjše razdalje in posvečamo več časa družinskemu druženju na barki. Ob tako lepo zapakiranemu prepričevanju pač nisem mogel reči ne J Tako kot vedno edina stalnica v življenju so spremembe.
Z mlado mornarko, ki je že vstala pred menoj sva se odvezala in zaplula proti Dugemu otoku. V zraku in po barki je bilo videti in čutiti vlago. Vetra ni bilo, le sem ter tja so se pri guncali kakšni dooolgi valovi. Batoo je tako kot dan poprej, plesal mambo kot za šalo. Plovba mimo Škarde, Ista in nato severnega dela Dugega otoka je bila rutinska. Opazovanje samotnih ribičev na »poštah«, skupino manjših otokov na zahodni strani Ista in seveda prelepega sončnega vzhoda. Zanimivo, kako bolj opazujemo sončnega zahode, le zakaj?
Počasi, počasi se je posadka prebujala ali pa so samo hitro pokukali iz kajut ter se hitro nazaj potegnili med rjuhe. Včerajšnja dolžina dneva ter vse aktivnosti v zvezi z odhodom na dopust so terjale svoj davek.
Na plovbi smo bili povsem sami le sam ter tja je kakšen jadralec pričel z jutranjim premikom. Cilj današnjega dne je bilo mesto Brbinj in sicer zaliv na severni strani mesta. Mesto Brbinj je v bistvu na sredini polotoka in na južni strani je večje zavetje ter posledično več barki. Na severni strani so sicer boje, vendar se lahko zasidraš za otokom Utra, ki varuje pred vetrovi I kvadranta in nekaj iz IV kvadranta. Napoved za današnji dan je maestral, ki pa se bo dvignil po našem prihodu. Pred leti smo nekoč že bili na bojah pred mestom in se spominjam, kako nas je burja pošteno zibala na Lilji.
Posadka se je že povsem prebudila in pričela so se vprašanja, kdaj, koliko še do mesta. Najprej sem pričel prodajati zgodbo, da se bomo zasidrali pred mestom in si zvečer ogledali finalno tekmo evropskega prvenstva v bližnji gostilni. Nekoč smo si že ogledali tekmo v kateri so sodelovali naši južni sosedje in tudi cene so bile zmerne in normalne.
Mladi mornar je prišel v šolo navigacije in motor znanstva. Razložil sem mu kaj mora spremljati na tablici (kakšno veselje, da lahko tablico uporablja po mojem ukazu) in seveda, kako se obrača gumb na avtopilotu, da nastavi pravi kurz plovbe. Poleg tega sem ga podučil, da mora bolj kot tablico spremljati vse okoli sebe in še posebej kaj se dogaja na morju. Ali gremo preblizu obale, ker tablica je samo pripomoček! Skratka, mladi mornar me je prepričal če spremenimo kurz in vplujemo med Dugim otokom ter Planatak Veli in mali. Sprva mi ideja ni bila všeč, ozek prehod, male globine in sem rekel ne. Jasno, zatežen fotr! Nato sem si le ogledal, potencialno spremembo plana in možnost sidranje. Ja, mali je našel odlično lokacijo, takoj za vogalom napol prazno sidrišče. Nizka voda, tako da bosta mlada mornarja raziskovala morsko dno. Pa smo šli, mladi mornar je veselo vrtel gumb na avto pilotu, s kakšno natančnostjo je spremljal tablico in kurz. Kaj naredi motivacija J
Sidranje, mladi mornar se je preizkusil v sidranju, spet lik zateženega fotra, pazi na prste, daj nogo dol z verige, pazi kje imaš daljinca za sidrni vinč, na koncu se le zasidrava.
Dan mine v stilu, spanje, kopanje, postavljanje sence, opazovanje čeških turistov kako se v 2x poizkusu vežejo na obalo. Vmes smo se 2x presidrali. Prvič, ker smo spustili premalo verige in nas je malce odneslo. Odneslo pa samo zato, ker sem namestil ogromne sence in veter je jasno malce ojačal in mi smo se premaknili. Nič lažjega, smo takoj popravili. Drugič smo se presidrali, ker smo bili čez dan zelo blizu obale, zvečer je pa super da si malce dlje. Kaj pa če se kaj obrne? Dan se je povesil v noč, in navijanje preko radijskih valov se je pričelo. Ob prvem golu, ki smo ga slišali je minilo vsaj 1 – 2 min, da je naprej iz ene barke slišalo bučno navijanje, nato po minuti pa iz druge barke, kaj dela zakasnitev signala J
Ob 2200 smo se že poskrili v svoje kajute, nekaj krat sem še privezal dvižnico krmnega jadra, ki je vztrajno nabijalo. Vmes je priletel nek gumenjak z minimalno osvetlitvijo direkt v bok našega Batoo-ja, pred morebitnim trkom sem pričel jasno tuliti, no je le uspel odviti. Predvidevam, da ga je imel nekaj pod kapo. Malce se še namažem proti komarjem, vice admiral še nekaj brunda, da jo pikajo komarji in si prestavi ventilator v svoj smer. Kako se prileže miren spanec na morju, mm mm.