Ves teden je bil pogled usmerjen na vse vrste vremenskih napovedi. Windy, ARASO, DHMZ z upoštevanjem različnih modelov se je izkazalo, da bo nedelja dan za jadranje.
Od zadnje plovbe je minilo dobre tri mesece. Vmes nas je položila teta angina in še nekaj drugih obveznosti ter seveda servis barke in tako je sedaj prišel November.
Dvignem sidro in to na roke, 8 mm verigo ter 16 kg težko sidro. Vsi še trdno spijo, še do 04:30 zjutraj so neki angleži razgrajali na obali. Pihal je burin in vse sem slišal v svojo spalnico. Tipi topi in že smo bili na poti najprej do Umaga. Obvezen postanek ob odjavi iz lepe njihove.
Pričelo se je potovanje preko Kvarnerja, vetra ni bilo morda sem ter tja kakšen rahel sunek burina. Odločil sem se da gremo počasi proti domu. V petek je napovedana sprememba vremena. Fronta, ki se zadržuje nad Alpami se bo v petek spustila malce bolj južno in bo premešala zračno maso nad Istro.
Celotno pot sem prejadral v rahli burji. Končno sem se lahko naužil Eolovih dobrot. Na vodi takoj vidiš, kdo je jadralec in kdo je samo turist. Večina turistov je brez jader, čeprav piha. Verjetno razlog čepi v tem, da so stroški najema jadrnic veliko nižji kot pa če bi najeli motornjaka.
Zbudili smo se v prelep dan. Takoj zjutraj me zagrabi tista ciganska žilica, gremo dalje, gremo raziskovati. Pogledam desno vidim Dušana, kako »čekira« stanje morja proti Lošinju. Takoj ko me opazi, mi pove še so valovi.
Zjutraj se zbudim in pozdravim vse sosede na sidrišču. Z jadrnico želja je Severin, na Bajsiju je Dušan. Malce debate kaj in kako smo preživeli noč. Sledi sušenje mokrih cunj, črpanje vode iz kaluže.
Zgodaj zjutraj prestavim barko bližje otoka Ilovik. Boje so bolj blizu obale, tako da ne bomo imeli velikih težav priti ob močnem jugu na obalo.
Otok Ilovik ni naša najljubša destinacija. Namreč vedno tukaj doživimo kakšno neurje, tudi tokrat ne bo razlike. Zarana odvežem barko in s šibkimi južnimi vetrovi peljem smer ilovik.
Prvotni plan je bila vožnja le do Ista ter nato do Silbe. Žal je vremenska napoved napoveduje manjšo spremembo. Naj me je opozoril Andrej z motornjaka Ale.
Ročna budilka je sicer zvonila ob 05:00, ampak kar je prezgodaj je pač prezgodaj. Skozi palubno okno sem preveril ali je že dovolj svita. Vse je bilo še bolj temno, bom še malce potegnil. Ob 05:30 pa je že bila budnica.
Zgodaj zjutraj se odpravim med tem moja posadka trdno spi. Vsakdo je zavit v svojo spalno vrečo in smrči na svoj način. Vetra je bilo le za vzorec je pa velika prednost jutranjega premika.
Vetra je bilo le za vzorec in naša Yamaha je urno predla vse do Žuta. Vmes sem imel jadralske popadke, vendar se je bilo zaman. Vročina neznosna, družbo ob plovbi mi je delal mlada mornarka Ester.
Zjutraj so moji prišli na barko. Vkrcanje vseh prepotrebnih potrebščin je bilo bliskovito. Z jožetom sva se odpravila še po nakupih. Dokupiti je potrebno nekaj bencina za naš nov motorček.
Tokrat sva se odločila, da pustiva LILJO na boji in se odpraviva s trajektom na otok Prvič. Za ogled otoka sva si vzela debele 4 ure. Karta za trajekt je bila malce več kot 1 euro. Vožnja na otok traja celih 10 min.
Noč je bila neprespana, napadali so naju komarji ter bilo je veliko šundra. Domačini uživajo v dirkanju z neregistriranimi stoenkami poleg tega pa je bilo kar nekaj trajektov. Prvi sončni svit naju je predramil.
Z boje odideva na jadra, dvigneva glavno jadro odveževa vrvi in že sva na poti. Rahla burja nama pihlja in LILJA mirno pluje s 3 vozli mimo Pašmana. Vmes veter pade in zaženeva motor ter se počasi pripeljeva na Vergado.
Zjutraj sva upala, da burja ne bo začela pihati, saj je bilo celo noč mirno. Želja se nama ni uresničila in pričela je pihati močna burja vse do 25 vozlov. Ni nama ostalo nič drugega kot da začneva čisti barko.
Napoved je bila polna burje do 20 vozlov in zjutraj sva še gledala na morje in se odločala ali nadaljujeva pot proti otoku Vergada. Pregovor starih angleških pomorcev je, če imaš v vprašanju »če« potem je odgovor ne.
Napoved vremena je bila ugodna, pihal naj bi ojačan NW, kar za naju pomeni veter v pol krme. Zgodaj zjutraj sva se odpravila in vetra ni bilo. Počasi sva se premikala, vmes sva zagnala agregat, da dopolniva akumulatorje.
Dan počitka pred nadaljevanjem plovbe proti jugu. Za današnji dan je bila napoved slaba, naprej nevihte in nato burja. Zjutraj sva po najini utečenem postopku popila kavo, čaj ter pregled vremenske napovedi.
Zjutraj sva popila kavo ter se počasi odpravila iz zaliva Brbinj proti otoku Rava, ki leži 5 NM južneje. Zavezala se bova v zalivu Paladinica, ki je varen pred vsemi vetrovi razen pred zahodnimi vetrovi.
Zgodaj zjutraj sva najprej popila kavo in čaj ter pripravila barko za odhod.
Zjutraj sva pregledovala vremenske karte in bila povsem slabe volje ponovno je napovedana neka manjša sprememba. Plan sva delila na več variant, ali greva v Novigradsko morje ter se nato veževa v varni zaliv na Pagu.
Počasi se privajam na navtično rutino, jutranja kavica, pipa, pisanje dnevnika. Danes se dopolni posadka in takoj ko se vreme stabilizira bova odpeketala proti jugu.
Med včerajšnjo nevihto sem videl kako mi bo odpihnilo čolniček, vendar sem se mu moral odpovedati. Zarana zjutraj se počasi in previdno dvignem iz postelje.
Spal sem krepko čez svojo uro, ki je v rednem delavniku 06:00, tokrat sem potegnil kot se šika. Dan brez posebnosti, nekaj urejanja po barki, pisanje dnevnika, skrb za želodček.
Boštjan in Nataša sta iz Silbe prijadrala na Pag v zaliv stara Povljana, kjer sta bila zaščitena pred močnim maestralom, ki v teh koncih piha zelo močno. Večer sta prespala v družbi dveh komarčkov.
Dan sva namenila raziskovanju Silbe. Z gumenjakom sva se odpravila na obalo.Na Silbi je ogromno Slovencev, ki imajo tu svoje počitniške hiške. Popoldne se je burja ojačala, zato sva šla nazaj na jadrnico. Noč je bila zaradi močne burje precej nemirna.
V dopoldanskih urah odrineva iz Maračola proti Silbi. Po začetnem brezveterju se prične dvigovati rahla sapica. Razpreva jadra, vendar je veter prešibak, tako da zopet poženeva motor, ki dela kakor urca.
Prelep Susak sva imela namen zapustiti zelo zgodaj. Pot do Pule, kjer bom opravil vse potrebne formalnosti za izstop iz države je oddaljena vsaj 4-5 ur. Sonce bo zagotovo pripekalo.
Zjutraj ob 08:00 se je menjala posadka. Danijel je odšel domov, ker ima službene obveznosti na krovu pa ga je zamenjala Tanja.
Prvotni plan je bil dva dni postanka na Iloviku ter prihod nove članice posadke (Tanja) na krov LILJE. Vreme se je izobljšalo, vremenska napoved je bila vredu. Danijel se je okopal, jaz sem si naredil kavico, pokadil pipo miru ter kaj kmalu sva odepektala proti Lošinju.
Tekma je bila zaključena in zjutraj sva se prebudila v deževno jutro. Temni oblaki so se zbirali na zahodu in odhod proti Iloviku sva za kakšen pol ure preložila. Še ene nevihte na morju se mi pa res ne da preživeti.
Nedeljska tekma na Istu je najin cilj. Dopoldan odrineva, vreme je super. Danijel je plaval do obale. Jaz sem vmesnem času, pospravil barko, zagnal agregat, popil kavico.
Zjutraj zarana ob 05:00 se prebudim ob nenadnem premiku barke. Danijel je skočil v vodo! Auf, gremo po zaloge bencina, napovedujejo bolj bonaco in za naše premike potrebujemo tudi bencin.
Petek je dan za metek in danes je celo petek 13. Danijel prihaja iz SLO. Rože in njegova družina pa prihajajo na enodnevni izlet. Pozno popoldne smo pristali v Vrsi mulo, vetra le za en vzorec.
Čaka nas dolga pot in zgodaj zjutraj v tišini in brez veterju smo se odpravili proti Vrsi mulo. V Vrsi mulo menjam posadko.
Ostajamo še en dan. Ponoči dež in slučajno ujamem s kotičkom očesa dve streli. Zjutraj se zbudim, posadka še veselo žiga žaga in vidim da je začel nabijati SE.
Zjutraj smo se zbudili v popolno bonaco, brez sapice vetra. Dvignem čolniček, zaženem hondico in se počasi odpeljemo iz zaliva. Za nami se takoj odpravijo čehi z velikim katamaranom in skupaj voziva nekaj časa v štric.
Ponoči se je veter umirjal in zjutraj je bilo že kar spodobno. Pihala je burja, meni in vice admiralu pa se je jadralo. Tri dni vedritve na Dugem otoku, dovolj je bilo. No in smo šli.
Cel dan ležerno poležavamo na soncu in vetru, ki se noče in noče umiriti. Cel ljubi dan nabija NE ali NW do 15 vozlov. Valovi v zalivu so še znosni, vendar nas tišči naprej na Ravo, Iž, Ugljan, itd.
V zalivu Brbinj vedrimo in čakamo, da se burja poleže. Celo noč in dan je burja nažigala vse do 20 vozlov.
Jutranja budnica, barka je bila čudno postavljena čisto blizu betonskega pomola. Dva »orenk« zamaha in bi že bil pri pomolu. Piha SE ravno kar ne želim. Barka je bila že vsa pospravljena in odhod je bil že v teku.
Spočit sem lahko že ob 06:00 zjutraj odrinil iz zaliva Slatinica. Zvečer nam je stikalo za inštrumente začelo čudno žmrkati, kaj hudiča pa je to?
Olib nam je zelo všeč in ostali smo še en dan. Prvi dan je bilo polno jadrnic in jaht, drugi dan kot da je prišel sodni dan, nikjer nikogar. Super za nas J
Po dobro prespani noči smo zarana odrinili proti Olibu. Pihala je šibka NE in hitro sem dvignil vse gate ter jo počasi maširal proti Olibu. Kot zakleto, zmanjka vetra tako da smo skoraj stali na miru.